League of Legends Riot Ofisinin Sunduğu Bilgiler
Teke tek ya da ikiye iki oynanan bir harita fikri, Thunderdome projemizden çıktı ve 2013 All-Star maçları esnasında gördüğünüz oyuna dönüştü. O zamanlar Sınırlı Oyun Modları projesi henüz başlıyordu ve ekip, teke tek/ikiye iki oynanan bir oyun modu üstünde daha derinlemesine çalışmaya karar vermişti. Çalışmanın sonucunda şunları gördüler:
- Profesyonel oyuncular ve şirkette oyunu deneyenler, Sonsuz Uçurum’un uzun koridorunu, can çantalarını ve çalılarını daha çok beğendi.
- Magma Çukuru profesyonellerin neredeyse “süper bilgisayar” denebilecek cihazlarında gayet iyi çalışıyordu, ancak optimize edilmiş olmaktan çok uzaktı ve önceden kestirilememiş bir sürü performans sorunu vardı.
Ayrıca şu soruların cevaplanması gerekiyordu:
- Teke tek/ikiye iki sevilecek miydi ve tekrar oynanabilirliği yüksek olacak mıydı?
- Oyunculara Sihirdar Vadisi’nin koridorlarından birini seçme şansı verilmeli miydi? Haritada can veren öğeler olmalı mıydı?
- Teke tek ya da ikiye iki karşılaşmalar için ideal kurallar ne olmalıydı?
Böylece bir karar vermek zorunda kaldık. Bu oyun modunu denemek istiyorduk; ama oyuncuların beğenip beğenmeyeceğini bilmeden, ona özel bir harita yaratmak istemiyorduk. Oyuncular teke tek/ikiye iki oyun deneyimine ilgi gösterdiği için, görselliği tamamlanmış ve optimize edilmiş olan Sonsuz Uçurum’u kullanarak denemeye karar verdik. Bu sayede oyuncuların görüşlerini alıp, veri toplayabilecektik.
Hesaplaşma, çoğu oyuncu için oldukça kısa soluklu bir tecrübe oldu. İlk çıktığında tonlarca oyuncu Hesaplaşma’yı denedi; ama bir hafta sonra, dünya çapında oynanan oyunlarda Hesaplaşma’nın payı %1’den aşağı düşmüştü. Ayrıca oyuncuların teke tek/ikiye iki oyunları geliştirmek için Sihirdar Vadisi’nde üst, orta ya da alt koridoru seçebilme gibi önerileri vardı.
Sonuç olarak; Magma Çukuru’nun, teke tek/ikiye iki oyunları hakkıyla geliştirebileceğimiz bir harita olmadığına, Hesaplaşma modunun da kalıcı bir mod olarak faydalı olmayacağına kanaat getirdik. Dolayısıyla, uzun tartışma ve hesaplamalar sonucunda, geçen yılki All-Star karşılaşmaları esnasında gördüğünüz Magma Çukuru haritasının geliştirilmesini durduruyoruz. Ancak siz de, biz de Sonsuz Uçurum’da düello ederken çok eğlendik ve gelecekte teke tek/ikiye iki oyun modunu yeniden açmayı gerçekten çok istiyoruz.
Size bir söz verdikten sonra planlarımızı değiştirmek zorunda kalmaktan nefret ediyoruz. Ama asıl ve en büyük sözümüz: “dünyada oyuncuya en çok odaklanan oyun şirketi olmak”. Bu sözümüzü tutabilmek adına, oyuncularımız için en faydalı ve keyifli olacak kararları vermeye çalışıyoruz. Bu durumda en idealinin, teke tek/ikiye iki oyun modunu Sınırlı Oyun Modu olarak geliştirmeye devam etmek olduğunu düşünüyoruz. Beğeneceğinizi umduğumuz projeleri sizlere sunmaya devam edeceğiz.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder