Savaş uçağı simulasyonları ile aram pek iyi sayılmaz. Bir kaç sene öncesine kadar PC'mde bir süredir yapımı duran Flight Simulator serisi ile haşır neşir oluyordum. Bir uçağı kaldırıp, havada kontrolünü sağlayıp belirli bir bölgeye indirmenin derinliklerine kadar inen gerçek bir pilot olmanın aslında ne kadar zor olduğunu gösteren bu seri, pilotluk mesleğinin göründüğünden ne kadar meşakatli ve uzmanlık isteyen bir meslek olduğunu gözler önüne seriyordu. Pilotluk şoförlükten kat ve kat daha zor bir meslek ki zaten bildiğiniz üzere herkes pilot olamıyor. Genellemeyi geçersek, savaş uçağı simulasyonlarının bir süredir en güzel örneği Ace Combat serisi iken son zamanlarda bu başarılı serinin bu kategoriye tek başına hükmetmesine itirazı olan bir oyun çıkageldi; o da Tom Clancy's H.A.W.X. İlki ortalama bir oyun olan H.A.W.X.'in geçtiğimiz günlerde devamı da çıktı. Bakalım oyunumuz ilk yapımdaki hatalarından arındırılıp üstüne bir şeyler eklemiş mi, yoksa yerinde mi saymış? Gelin hep beraber bir göz atalım.
Bu arada şunu belirtmeden geçemeyeceğim. Bu tarz uçuş simulasyonları kesinlikle herkese hitap etmiyor. Aslında bir oyunda olabilecek en iyi özgürlük hissini bu tür oyunlarda yaşayabiliyorsunuz, fakat oyunda yapabileceğiniz şeyler çok sınırlı olduğundan alacağınız keyif pilotluğa yatkın olup olmamanıza veya uçmaktan aldığınız keyfe göre değişiyor. Düşünsenize koca bir gökyüzü ve tek yaptığınız savaş uçağınızı belirli bölgelere götürüp önünüze çıkan düşmanları vurmaya çalışmak ve çeşitli manervalarla hasarlardan sakınmak. Evet başlarda kesinlikle zevkli gelebilir, ancak aynı döngü içerisinde gittiği vakit, bu durum monotonlaşmaktan ileriye gidemiyor. Dediğim gibi pilotluğa merakı olan biri ise hiç durmadan aynı şeyleri yapmaktan büyük keyif alabilir, yani kesinlikle zevk meselesi.
Genel tabirlerden sonra H.A.W.X. 2 incelemesine geçecek olur isek; çeşitli terörist aktiviteleri sonlandırmaya çalıştığımız oyunumuzda en azından konu işleyişinin ilk oyuna nazaran daha iyi olduğunu söyleyebilirim. İlk oyunumuzda tek bir pilotu yönlendiriyorken bu sefer genel hikayeye etki eden 3 farklı pilot kontrolümüzde bulunuyor. Amerikan, İngiliz ve Rus orduları arasında gidip geldiğimiz konu arasında dediğim gibi bu 3 farklı pilotu ve bu orduların gerçekten de kullandığı savaş uçaklarını kontrol etme şansını bulacağız. Genel olarak siyasi konular ele alınırken teknik jargonun da üst seviyelerde seyrettiğini söylemeliyim. Zaten bildiğiniz üzere Tom Clancy oyunları her zaman yüksek detay seviyesinde olmalarıyla övülmüşlerdir, H.A.W.X 2'de bu oyunlardan geri kalmıyor.
Eğer uçak simulasyonlarına yatkınlığınız yoksa uçak kontrolünde çeşitli zorluklar ile karşılaşabilirsiniz. Ancak kesinlikle üstesinden gelemeyeceğiniz bir şey değil. Uçağı tepetaklak çevirdiğinizde veya baş aşağı kontrol ederken biraz başınız dönebilir o kadar, ancak gözünüz radarda ve kokpitteki 'HUD'da olduğu sürece kontrolü asla kaybetmeyeceğinize emin olabilirsiniz. H.A.W.X. 2'ye başladığımızda önce 'motoru' çalıştırıyor, sonra uçağı hava sahasına götürdükten sonra gerekli hızı yakalayıp veriyoruz kendimizi sonsuz boşluğa. Oyunda gerçekten uçuş hissini derinden yaşayabiliyorsunuz. Çok geniş alanları kapsayan oyun görsel yönden harika işler başarıyor. Aşağıya baktığınızda gerçekten yüksekliği ve boşluğu hissetmek insana heyecan veriyor. Bu da Ubisoft'un bir uçuş simulasyonunda gereken derinliği ne kadar iyi sağladığını gösteriyor. İlk bir kaç görevde çeşitli 'eğitim' seansları aldıktan sonra oyunun gerçek aksiyonuna çok zaman geçmeden akıveriyoruz.
İlk görevler kolay gibi gelse de işler ciddileşmeye başlayınca oyunun zorlaşmaya başladığını anlamanız geç olmuyor. Yapay zekanın oldukça geliştiğini görmek gerçekten sevindirici. Düşman uçaklarının sizin füzenizden kaçabildiğini ve çeşitli manevralar ile sizi tuzağa sürüklediğini görmek insanı daha da 'it dalaşı' atmosferine sokuyor. Gerektiğinde 10 düşman uçağı ile bile çarpışmak zorunda kalacaksınız, bir yandan füzelerden kaçmaya çalışmak, diğer yandan indirmeye çalıştığınız bir uçağa hedef almaya çalışmak ve sürekli hareket halinde olmak... Buna alışmak çok zamanınızı alacak. Düşmanları bir TPS veya FPS oyununda olduğu gibi rahatça indirmek mümkün değil. Şimdiden sabır isteyen yorucu ve uzun sürecek çarpışmalara hazır olun.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder