8 Ocak 2012 Pazar

Bioshock 2 (PC) İnceleme

 
 

     Rapture’ye ilk ziyaretimiz 2008 yılının Ekim ayında olmuştu. Okyanusun dibine gizlenmiş olan bu şehirde hayal gücümüzü zorlayacak olaylara tanıklık etmiştik. İnsan görünümünden çıkmış ucubeler, bize değişik güçler kazandıran kimyasallar, yerdeki cesetlerden bir şeyler toplayan küçük kızlar ve onların koruyucuları, iri dev cüsseli namı değer Big Daddy’ler. İşte ilk Bioshock oyunuyla bunlar zihnimizde yer edinmişti. Özellikle, Rapture’de ki küçük kızları yani little sisterları koruyan Big Daddy’ler oyuncular tarafından bir hayli benimsenmişti. Bioshock’u oynayanların bu ufak hayranlığı ikinci oyundaki karakterimizin belirlenmesinde de önemli bir rol oynadı. Rapture’yi ikinci kez ziyaret ettiğimizde bize eşlik edecek olan karakterimiz ilk Big Daddy. Yani Bioshock 2’de okyanusun dibine gömülmüş, viran olmuş Rapture’yi ilk Big Daddy’nin gözünden göreceğiz. Tabi her ne kadar ilk Big Daddy olsak bile karakterimiz insanlığını tam olarak yitirmemiş. İlk örnek olduğumuzdan dolayı hala içimizde bir yerlerde insancıl duygularımız saklanmaya devam ediyor. Tabi bu duyguların ne kadar insancıl olduğunu da oyun boyunca sergilediğimiz davranışlarla bizler belirliyoruz. Nasıl mı? O zaman derin bir nefes alın, çünkü okyanusun dibine, Rapture’ye iniyoruz.

Merhaba Rapture


 


     Bioshock 2 gerçektende çok hoş olan bir video ile başlıyor. Fakat ben bu videoyu senaryo yönünden eksik buldum. Yani kim kimdir, nedir vb. bir sürü soru geliyor aklınıza. Oyun boyunca da bunlara pek cevap bulabildiğimizi söyleyemem. Giriş videosunu sizlere anlatıp spoiler vermek istemem. Fakat bu videoyu izlemeden geçmemenizi sizlere şiddetle hatırlatırım. Videoyu izledikten sonra ise ekrana gelen “Ten Years Later” yazısıyla Rapture’de 10 yıl sonraya gidiyoruz. Oyundaki tek amacımız ise kızımız Elanor’u bulmak diyebilirim. Bu yüzden Rapture’nin altını üstüne getiriyoruz. Tabi ki ortada yıkılmış, mahvolmuş bir düzen mevcut, kim kimi görürse öldürmeye çalışıyor. Yani oyunda niye herkes bizi düşman bellemiş, niye önüne gelen bize saldırıyor gibi bir durum söz konusu değil. Kim kimi görürse acımadan saldırıyor. Bu ufak bir little sister olsa bile. Biz ise içimizdeki insancıl dürtülerle bu little sisterları korumaya çalışıyoruz. Tabi ki etraftaki ucubeleri temizledikten sonra bu küçük, pekte sevimli olmayan kıza ne yapacağımız tamamen bize kalmış bir şey.

     Bioshock 2’ye girdiğinizde yine kendinizi ilk oyunda olduğu gibi derin maviliklerin arasında buluyorsunuz. Hemen yazımın başında belirteyim, oyun haberlerini takip eden oyuncularında bildiği gibi, Bioshock 2’de Rapture dışında da bölümler olacağı söylentileri bir hayli yayılmıştı. Fakat bütün oyun Rapture sınırları içerisinde geçiyor. Yani size bunu baştan belirteyim, sonradan hayal kırıklığına uğramayın. Bütün maceranın Rapture sınırları içerisinde geçmesine rağmen, bir hayli geniş bir haritaya sahibiz. Oyun boyunca birçok farklı tasarımla karşılaşıyoruz. Yıkık heykeller, dev harabeler, büyük su tankları gibi her oyunda göremeyeceğimiz birçok farklı dekor bizleri bekliyor.

Delik Deşik Etmek Böyle Bir Şey Olsa Gerek


 


     Oyuna ilk başladığımızda elimizde silah olarak sadece dev bir matkap var. Bu matkabı ilk oyunu oynayanlar çok iyi bilirler. Sadece Big Daddy’lerde bulunan bu matkap son derece güçlü bir silah. Tabi ki yakın dövüşte. Fakat çok geçmeden elimize uzak menzilli birkaç silah geçiriyoruz. Oyunun başları kısa bir eğitim turu gibi. Hangi tuşla ne yapmamız gerektiği, hangi tuşun ne işe yaradığı, nasıl sağlık doldurabileceğimiz vb. özellikleri oyunun hemen başında öğreniyoruz. Fazla geçmeden de kendimizi aksiyonun içinde buluyoruz.  Oyunda sol elimizle çeşitli özel güçlerimizi kullanırken, sağ elimizle ise normal silahlarımızı kullanıyoruz. Bioshock 2’de de bolca mermi sıkıntısı çekebiliyoruz. O yüzden oyunun başında dev matkabınızla kolayca öldürebileceğiniz düşmanlarınıza mermi yağdırmanızı tavsiye etmem. Zira bu mermilerinize ileride fazlasıyla ihtiyacınız olabilir. Oyunda en çok başvuracağımız silahımız ise dev matkabımız. Bu matkabın 2 farklı fonksiyonu var. Bunlardan biri rakibe yumruk atar gibi vurmamız, diğeri ise matkabımızı çevirerek düşmana saplamamız. Tabi bunun için benzine ihtiyacımız var. Bu benzini de aynı diğer silahların mermisi gibi çevreden bulabiliyoruz. Şimdi sağ elimizle kullandığımız silahlardan kısaca bahsedelim.

    Bioshock 2’de altı farklı silaha sahibiz. Bunlar, Rivet Gun, Spear Gun, Machine Gun, Launcher, Drill ve Shotgun. Silahlarımız genel olarak ilk oyundan pek uzak olmadığımız tasarımlara sahipler. Silahlarımızı, oyundaki geliştirme istasyonlarından upgrade edebiliyoruz. Upgrade ettiğimiz silahlarımızın mermi kapasitesi ve hasar güçleri artıyor. Ayrıca bu geliştirme istasyonlarında silahlarımıza çeşitli mermilerde adapte edebiliyoruz. Mesela elimizdeki makineli tüfeğimizle düşmanımızı tararken, mermi seçeneğini değiştirerek onları bir anda bombardıman altına alabiliyoruz. Tabi az öncede belirttiğim gibi, oyundaki cephane sıkıntısını göz önünde bulundurursanız, 3 mermiyle ölecek bir düşmanınıza 4. mermiyi atmak bile sizi zor durumlara düşürebilir. Çünkü Bioshock 2’de zayıf düşmanlarınızın yanında gayet güçlü iri cüsseli düşmanlarınızda mevcut. O yüzden güçsüz düşmanlarınızı olabildiğince özel güçleriniz ve matkabınızla öldürmenizde yarar var.

Düşmanlarınız Şok Olacak :)


 


    Bioshock 2’de silahlarımız kadar, özel yeteneklerimizde düşmanlarımızın hakkından gelmemizi kolaylaştırıyor. Oyunda, ateş, elektrik, telekinesis ve rüzgâr yaratma gibi özel yeteneklerimiz var. Bu özel yeteneklerimizi kullanmak çoğu zamanda bizim oyun zekâmızı da ortaya çıkartıyor. Mesela, bir su birikintisinin içerisinde 3-4 tane düşman gördüğümüzde bunlara mermi yağdırmak yerine elektrik gücümüzle suya bir miktar elektrik vererek düşmanlarımızın hepsini öldürebiliriz. Ya da bize arkası dönük bir düşman gördüğümüzde telekinesis gücümüzü kullanarak çevrede bulduğumuz en ağır cismi düşmanımıza atarak onu öldürebiliriz. Bu özel güçlerimiz, düşmanları öldürmemiz ve sersemletmemiz haricinde çevredeki objeler üzerinde kullanarak yolumuzu da açabiliyoruz. Mesela bir kapıyı açmamız için elektrik kutusu bozuk bir panel gördüğümüzde buraya elektrik gücümüzle bir miktar elektrik vererek kapıyı açabiliriz. Bu özel güçlerimizi, ekranın sol üst kısmındaki mavi bar dolu olduğu zaman kullanabiliyoruz. Yani mavi bar bize ne kadar gücümüzün kaldığını gösteriyor. Etraftan topladığımız şırınga şeklindeki mavi materyaller ise bu barın dolmasını sağlıyor. Bu güçlerimizi ise müzik kutusuna benzeyen dolaplardan alıyoruz. Zaten ilk gücümüzü almadan hemen önce kısa bir ara video girdiği için tarif ettiğim bu dolabı zorlanmadan bulabilirsiniz.


 


     Bioshock 2’de de ilk oyunda olduğu gibi etraftan para ve çeşitli materyaller topluyoruz. Oynayanlar bilirler, Bioshock’ta para gerçek hayattaki kadar önemlidir. Silahlarımızı ve güçlerimizi upgrade ederken bolca paraya ihtiyacımız oluyor. Bu parayı kazanmanın ise 2 farklı yolu bulunuyor. Bunlardan birincisi öldürdüğümüz ucubelerin üzerinden çıkan ve etrafa saçılan paraları toplamak,  ikincisi ise “adam” adlı maddeleri toplayan little sisterları öldürerek yüklü miktarda paraya sahip olmak. Tabi öldürmek yerine bu küçük kızları koruyup ruhunu arındırma seçeneğini de seçebilirsiniz. Bu tamamen size kalmış bir durum. Tabi hemen belirtmeliyim ki yanımıza aldığımız little sisterların bize birçok faydası da oluyor. Maddi çıkarlar uğruna öldürmeyip yanımıza aldığımız little sisterlar bize yön göstererek “adam” maddesi bulmamızı sağlıyorlar. Ayrıca oyundaki en büyük düşmanlarımız olan Big Sisters’ların yaklaştığını da önceden sezinleyip bizlere haber verebiliyorlar. Tabi hemen belirteyim Bioshock 2 sürprizlerle dolu. Sizlere spoiler vermemek adına bunları açıklamayacağım fakat oyunu bitirdiğinizde çok şaşıracağınızı söylemem gerek. Yani kimin dost, kimin düşman olduğunu oyunun sonuna kadar çözmeniz bir hayli zor diyebilirim. En azından oyundaki ana karakterler için bu durum böyle.

Genel Yorum


 


         Yazımın sonlarına gelirken sizlere oyundaki save sisteminden de kısaca bahsedeyim. Bioshock’un ilk oyununda olduğu gibi ikinci oyununda da Vita Chamber adlı kabinler bulunuyor. Öldüğümüz zaman bu kabinlerde canlanarak oyuna geri dönüyoruz. 

      Bioshock 2 grafiksel açıdan gayet iyi gözüküyor. İlk oyunla hemen hemen aynı kaliteye sahip bir yapıya sahip. Tabi ki ilk oyunda olan birçok hata giderilmiş. Karakter detaylamaları falan gayet yerinde. Fakat senaryo biraz yetersiz. Rapture gibi bir şehre daha güzel bir hikâye kurabilirlerdi. Oyunun en iyi yönü ise sesleri ve müzikleri. Arka plandaki müzik ortamla son derece uyumlu. Sizi tamamen karamsarlığa, umutsuzluğa sürükleyebiliyor.  Bioshock’un atmosferi bile sizi korkutmaya yetiyor diyebilirim. Eğer gerilim tarzı oyunları seviyorsanız Bioshock 2’yi mutlaka deneyin, sevmiyorsanız bile Bioshock 2’yi mutlaka deneyin. Unutmayın… Herkes oyun oynar!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Popüler Yayınlar